Saturday, November 19, 2011

GelaK Sebentar Bersama Gitar..Muahahahaaha

Memandangkan sekarang ni tiap-tiap hari hujan, Cikgu Sameah yang prihatin bertanyakan keadaan kesihatan murid-muridnya sebelum tamat kelas.

Cikgu Sameah  :  Kamu semua sihat dak? Cikgu tengok semua muka sakit tak bermaya. Hairan jugak, biasanya muka tak paham jaaa

Karim  :  tak sihat cikgu. saya sesema. malam-malam tak boleh lena. lepas tu bapak saya merajuk dengan saya.

Cikgu Sameah  :  Aik, awat pulak?

Karim  :  iyalah, malam-malam saya tido dengan mak saya

Cikgu Sameah  :  alolo, cemburu buta. pak ang toya betui ayah kamu tu naaa  =,="

Senah  :  saya pun tak sihat cikgu. lepas tu balak saya mintak putus dengan saya.

Cikgu Sameah  :  laah begitu sekali. kamu sakit apa Senah?

Senah  :  sakit period.

Cikgu Sameah  :  setahu cikgu, kelas yang cikgu ajaq ni kelas tadika. awat awai sangat Jepun mai pacak bendera kat hang?

Senah  :  iyalah, saya pening-pening pala, asik marah jaa, lepastu mesej sat-sat kerja nak gaduh jaa ngan balak saya. tu period la tu kan? saya habaq la kat dia saya period. terus dia mintak putus

Cikgu Sameah  :  aduihlaaaa(tepuk dahi). takpa la Senah, sabaq ja la. lagipun kamu tadika lagi, hafal sifir dulu naa. nanti da besaq da pandai pikir baik buruk, berbalak la berhektar-hektar sekalipun.
Baman  :  Cikgu. saya pun sakit jugak.

Cikgu Senah  :  laah sakit apa tu Baman?

Baman  :  sakit hati! sampai hati Senah heboh pasai kami dah putus. dia kata nak buat sengap jaa, lupakan segala kisah lalu. dia mungkir janji. sakit hati saya ni!

Cikgu Sameah  :  alamakyaiii. sabaq Baman sabaq. cikgu pun tengah sakit ni.

Baman  :  sakit apa cikgu? nampak sihat jaa. sakit nak mengencing la tu. tak baik oo cikgu kencing kami. berdosaaaaaa
Cikgu Sameah  :  Dak aiyhh. ni betoi. cikgu sakit otak memikiaq banyak sangat ka kerja rumah cikgu bagi sampai hangpa tekanan gila-gila nih? sekoq-sekoq masalah ngalahkan cikgu pulak. udah, class dismiss. cikgu nak chauu nak ingat balik dulu cikgu dah baligh ka belum. duk banding dengan ampa memang nampak macam belum la jawabnya.....




No comments:

Post a Comment